dagje 6 - Reisverslag uit Rissah, Oman van lisette - WaarBenJij.nu dagje 6 - Reisverslag uit Rissah, Oman van lisette - WaarBenJij.nu

dagje 6

Blijf op de hoogte en volg lisette

13 April 2014 | Oman, Rissah

Na een onvergetelijke rustige nacht in de zandduinen van Erg Chebbi en in bij de nomade gaan we kijken naar de zonsopgang over de duinen , dan gaan we terug met de kamelen naar het hotel waar we ontbijten en douchen en gaan we naar Rissani , waar u een bezoek brengt aan, het mausoleum van Moulay Ali Cherif oprichter van dit gebied. Dan volgen we de route naar Ouarzazate via de kleine dorpjes Alnif , Tazarine . Lunchpauze in Nkoub , dan blijven we Ouarzazte via Draa rivier als een van de langste rivieren in Marokko , van oorsprong uit de Hoge Atlas gebergte . Daar is een groene palmentuin ( , olijven , en amandelen ) , het groene gebladerte is een indicatie van het relatief goede irrigatie van de vallei in dit gebied.
Merzouga
Rissani
Alnif
Nkoub
Draa vallei
Ouarzazate
- Je zult vertrekken naar Fes als u klaar bent .
- De rit van Merzouga naar Ouarzazate duurt 5 uur niet ook stopt.
- Devote een uur om de stad van Rissani te bezoeken met zijn interessante lokale Souk ( markt) .
- Diner en overnachting in Riad Bouchedor in Ouarzazate .